Klubbmöte 220401 med EGO av Kerstin Ahlforn Enlund

söndag 10 april 2022

Jan tannefors

EGO Kerstin Ahlforn Enlund

Ett ego kan beskrivas på olika sätt. Ett är att beskriva sin karriär och sitt leverne rakt upp och ner.

Ett annat är att väva in livets alla sidor, önskemål och upplevelser till en täckande matta där egot förvandlas till en för lyssnaren spännande historia. Kerstin Ahlforn Enlund valde det senare alternativet och bjöd på en musikalisk resa som ledde fram till entrén i Rotary.

Kerstin har en bakgrund som rektor, men innan det valet bjöd livet på upplevelser i form av jobb på bl a Ericsson utomlands.

Ett nytt äktenskap ledde norrut, till Kirkenes i allra nordligaste Norge. Här är det inte långt till den ryska gränsen med allt det innebär av Nato-medlemskap och krig i Ukraina.

Men väl tillbaka i Borlänge siktar Kerstin nu in sig i Rotary och samvaron med klubbens medlemmar.

Så vi hälsar henne välkommen i kretsen och ser fram emot många trevliga luncher.

På tal om luncher, vi säger nu farväl till Buskåker och möts nästa gång på O`Learys.

Jan Tannefors