(DIGITALT) Klubbmöte 210903 med Lindha Kroon och hennes programförklaring

söndag 5 september 2021

Presidentens tankar inför verksamhetsåret.

Efter en period med digitala möten kommer vi nu åter att kunna träffas fysiskt och äta och umgås tillsammans. Det är viktigt att vi hittar tillbaka till gemenskapen och trivs och har roligt i klubben.

Lindha påminde om Rotarys motto ” Service about self” och hon citerade också världs-presidentens kloka ord ” Din insats förändrar liv”. Använd och sprid dessa ord, uppmanade hon.

Lindha pekade ut tre områden som hon vill satsa på under året:

Medlemsrekrytering

Vår klubb har i likhet med många andra ett vikande medlemsantal. Det är viktigt att attrahera nya medlemmar ur skilda samhällsgrupper. Den lyckade rekryteringskväll som hölls för ett par år sedan bör återupprepas. Nya medlemmar betyder nytt engagemang.

Nya finansieringssätt

Vi bör söka nya vägar och områdena att samla in pengar. Kanske någon happening som gör oss synliga.  Det förestående 50-årsjubileet kan vara ett lämpligt tillfälle.

Focusera på något som gynnar lokalsamhället.

Vi lever i en stad med många nya svenskar. Kan vi kanske ställa upp på något sätt? Kanske delta i kommunnens projekt –språkvärd ?

Men framförallt:  TJÄNANDE- KAMRATSKAP och HA KUL TILLSAMMANS.

Vi önskar Lindha all lycka till under presidentåret.