Presidentskifte 210618

söndag 20 juni 2021

Ramon Wåhlin

Foto: Lars Lyrvall

Presidentskifte. Utomhus kl. 12.00 på Gammelgården.

President Agneta Nyvall hälsar oss välkomna till Rotarymötet under den magnifika trädkronan invid Anders Matsgården.

Presidenten ger oss en tillbakablick om det år som gått. Mötena har mestadels varit digitala. Programmen har varit av hög kvalitet. Tack programkommittén under Börje Hagströms ledning! Presidenten tackar alla klubbverksamma.

Överlämnande av stafettpinnen – President Agneta Nyvall blir ny Past President och President för det kommande verksamhetsåret bli Lindha Kroon.

President Lindha Kroon ger oss några tankar inför det kommande året. Rotary är mycket. Ett storslaget globalt nätverk med många verksamhetsgrenar. Visst skulle det vara önskvärt att arbeta mera med lokala Rotaryprojekt, men - Pandemin utmanar. Lindha Kroons huvudidé inför året är att arbeta för ”En återgång till det gamla normala”, ett Rotary utan pandemin.

Veckbrevskrivare

Ramon Wåhlin