(Digitalt) Klubbmöte med Fredrik Pettersson om SEBs syn på placeringar

tisdag 23 mars 2021

Åsa Lindqvist

Placeringar , SEB ger sin syn på marknaden

Ett intressant föredrag om SEB:s syn på marknaden som inte är enkel att bedöma. Många är rädda för att missa uppgången sk FOMO – fear of missing out. Just nu finns inga alternativ till avkastning, därför allokeras pengar in på börsen. I USA eldas börsen på med “kick-start”, pengar till medborgarna. Det kan dock finnas risk för överhettning med mycket pengar som ska ut på marknaden. Det finns osäkerheter kring Covid. Vissa länder stänger ner och andra inte, hur länge håller detta på osv. I världen finansierar riksbankerna med tryckpressar. Många tror på en uppgång i slutet av året. Hur blir det med inflationen?

Fredrik sammanfattade att de är postitiva till aktier, men att det gäller att vara på tå. Mycket på börsen har ökat, men ett tips är att hålla koll på hälso- och sjukvård framgent.

Dessurom ........
Pernilla Wåhlin Norén valdes in som medklem in klubben ! VARMT VÄLOMMEN Pernilla !

Åsa Lindqvist