Klubbmöte 2019-01-25 om GLIMMA med jenny Granberg & Carina Hellden

Jan Tannefors

Klubbmöte 2019-01-25 om GLIMMA med Jenny Granberg & Carina Hellden

Ny medlem

Inval av Jonas Nygårds på rekommendation av Bo Persson.
Vi hälsar Jonas varmt välkommen till klubben !

”Glimma glädje i rörelse”

”Glimma glädje i rörelse” startades 2014 av Sussi Wilen Dacke som ett projekt för att hjälpa barn och deras familjer till ett mer aktivt liv. Som fritidsledare i kommunen hade Sussi sett många exempel på stillasittande barn, dåligt självförtroende med försämrad hälsa som följd.

Grundidén med Glimma var att ge barnen och familjerna trygghet och självkänsla genom ett aktivt liv.

I januari 2017 startades Glimma House, ett aktivitetscenter i Falun där åtta utbildade ledare svarade för lekar, yoga, gymnastik, simning, matlagning och en mängd andra aktiviteter i syfte att stärka ofta stressade och slitna familjeband.

Glimmas verksamhet har gett resultat, men det stora problemet är ekonomin. Verksamheten drivs ideellt med bidrag från företag och privatpersoner.

Samarbetet med kommunen har trots många löften inte fungerat. Nu har beslut tagits att lägga ned Glimma i april.

- Vi orkar inte längre, det finns gränser för hur mycket man kan arbeta, konstaterar Carina Helldén.

Jan Tannefors