Info kväll 2018-11-05

tisdag 6 november 2018

J D Kooistra

Tillsammans med Borlänge-Domnarvet RK genomfördes en informationskväll för presumtiva medlemmar på ”Flying” (puben på Folkets Hus i Borlänge). Ett 30 tal deltagare varav 11 särskild inbjudna gäster minglade, åt goda mackor, drack kaffe och lyssnade till 5 intressanta och väl genomförda föredrag med anknytning till Rotarys lokala och globala verksamhet.

Det blev till en trevlig och intressant kväll som förhoppningsvis har väckt nyfikenheten om vad Rotary kan betyda för våra gäster och vad våra gäster eventuellt skulle kunna bidra med till Rotarys verksamhet !

Under kvällen meddelade Lars-Göran Lundgren att Borlänge-Stora Tuna RK tillsammans med Patrik Lindström bidrar med en gåva för att anskaffa ytterligare en Shelterbox.

Tack alla föredragshållare och övriga engagerade Rotarianer.

Kvällens föredrag:

”Rotary: ett lokalt, nationellt och globalt nätverk”

Leif Carlzon, Distriktsguvernör

”En produkt och 3 möjligheter per vecka att delta i en Rotary aktivitet i Borlänge

Klubbpresidenter Lars-Göran Lundgren (Borlänge Stora Tuna RK) och Gunnar Malm (Borlänge-Domnarvet RK)

”Shelterbox”

Gunnar Ridderstedt

”Ge vatten”

Peter Ahlberg

”Varför valde jag att bli medlem i Rotary ?”

Linda Nilsson, plan- och markchef Borlänge Kommun

”Hur blir jag Rotarian”: Frågor/Diskussion