2018-09-21 Ego med Erik Hedin

fredag 21 september 2018

Ramån Wåhlin

Ego

Erik Hedin är 41 år. Uppväxten skedde i Dalhorn, en by utanför Sundborn.

Skolgången startade i Dalhorn. Därefter blev det skola i Sundborn och i Falun. Vid Högskolan Dalarna läste Erik Ekonomi – redovisningsprogrammet.

Flyttade ”runt lite”. Bor numera i Borlänge tillsammans med sönerna Elis och Hugo i en villa invid Plättbacken. Sönerna är nu 9 respektive 12 år.

Erik är positiv och glad och hyggligt aktiv. Jakt och fiske är ett stort intresse. Erik känner att Naturen, Skogen är avkopplande. Det är fint med älgkött. Erik prioriterar samvaron med sina två barn.

Idrott är roligt och positivt. Föreningen KIK. Bandy och orientering. Sonen Hugo är med i Brages ungdomsfotboll.

Erik arbetar på SEB som företagsrådgivare. ”Bank och Finans” har Erik sysslat med hela det vuxna livet. Det är ett roligt jobb på SEB. Det har med människor att göra.

Ett par frågor från klubben:

”Hur blir framtiden gällande samhällets ekonomi?”

Hmmmmm.... Svårt att ge ett kort och enkelt svar.

”Hur fungerar det för dig i jobbet med relationen ’Dator – Personliga kontakter’?

Datorernas system tar EJ över. Människor är viktigast. Erik är nyfiken på människor.

Tack Erik Hedin för en givande presentation av Dig!

Ramon Wåhlin