17-12-08 Årets Julfest

fredag 15 december 2017

Tradition och förnyelse är några ord som kan sammanfatta årets julfest. Att samlas i kyrkan under en andaktsstund ledd av Ann-Gerd, att få lyssna till vacker musik, att få sjunga några adventspsalmer och att få möta Lucia med tärnor, det är sedan länge upptakten till julfesten i vår Rotaryklubb.

Det sjönsjungande Luciatåget kom från Borlänge musikskola. Anita Sundmark stod för vacker orgelmusik.

Nytt för året var att julfesten fortsatte i Rolf Sandströms lokaler på Dalaprofil.

Traditionellt bjöds det på mat och dryck och mycket sång under Börje Hagströms entusiastiska ledning. Tillsammans med kvällens musiker, Hans Lund och Bengt Fredriksson, blev det en kombination som fick alla att stortrivas.

Efter lotteriet med många fina vinster avslutades kvällen med den sedvanliga manskören om julen på Hawaii. Intet öga torrt…

Vid penna och kamera: Lars Lyrvall och Jan Tannefors