2017-11-17 med spontant inlägg från Agneta Nyvall

måndag 27 november 2017

Agneta Nyvall och presidenten Jan Dirk Kooistra flankerade av dagens gäster Jonas Hillerström och Frank Kooistra

Dagens utlysta program utgick, men med kort varsel ställde Agneta Nyvall upp.
Sju företagare möter sju politiker i rådet, som har till syfte att fånga upp idéer och förbättra företagarklimatet. Politikerna för tankarna vidare och återrapporterar om hur det gått.
Uppstart för projektet 7 dec. 18.30. Anmälan till Agneta.

Resten av mötet kom att ägnas åt turerna kring fotbollslaget Dalkurds flytt från Borlänge. Som känt är flyttar elitverksamheten  till Uppsala när den tänkta arenan är klar om 2-3 år. Innan dess förläggs hemmatcherna antagligen till Gävle. Tråkigt för fotbollsälskare.
Nu gäller det att rädda ungdomsverksamheten som är omfattande. Agneta och politikerkollegan Jonas Hillerström (KD) gav oss inblickar i hur ärendet utvecklats. Det borde ha kunnat hanteras på ett bättre sätt så att det inte slutat med konflikt mellan klubben och kommunens företrädare. Kanske det till viss del beror på en krock mellan olika kulturer.
Ämnet engagerade och är högaktuellt.

Tack Agneta för din insats.